Wieczór z NotaBene Networking | Subskrypcja jako model biznesowy dla Twojej firmy [03.06.2022]
Dlaczego lepiej subskrybować niż mieć? Subskrypcja jako model biznesowy dla Twojej firmy
Ekonomia subskrypcyjna staje się co raz bardziej znana i popularna w Polsce, a tym bardziej na świecie. Poza rozwiązaniami cyfrowymi takimi jak Netflix, Spotify czy HubSpot, co raz częściej model subskrypcyjny implementowany jest w bardziej tradycyjnych biznesach takich jak gastronomia, transport czy nieruchomości. Zarówno jako konsument końcowy, jak i firma każdy z nas co miesiąc płaci za kilka, a czasami kilkanaście różnego rodzaju subskrypcji. Pytanie jednak co realnie ten model biznesowy ma do zaoferowania?
Od strony subskrybenta po pierwsze to większa elastyczność finansowa, zamiast blokować cash na zakup, mamy stały, przewidywalny koszt. Po drugie to pewność, że po zakończeniu użytkowania ktoś odbierze „produkt” i nie będzie trzeba poszukiwać kupca lub samodzielnie zajmować się utylizacją. Nie bez znaczenia jest też ekologia – „produkty” dostępne w subskrypcji po jej zakończeniu zazwyczaj są odnawiane i trafiają do dalszego obiegu zamiast leżeć nieużywane. W przypadku usług model ten daje jeszcze więcej korzyści – płacąc stałą składkę otrzymujesz dostęp do sprawdzonej jakości obsługi, korzystasz z niej usługi ustalony okres czasu z możliwością szybkiego wstrzymania czy zakończenia, nie musisz za każdym razem szukać nowego dostawcę, negocjować warunki i bawić się w formalności.
Ze strony biznesu, rozwój ekonomii subskrypcyjnej stanowi szansę do rozwoju Twojej oferty. Firmy z kolejnych branż wprowadzają tego typu produkty na rynek. W formie subskrypcji można zaoferować niemalże każdy produkt czy usługę. Wystarczy dobrać odpowiedni model działania. Subskrypcje stanowią odpowiedź również na zmorę wielu firm – ciągłe zmiany prawne i podatkowe. Wobec nowych regulacji model subskrypcyjny staje się jeszcze korzystniejszym rozwiązaniem niż dotąd. W jaki sposób?
O tym i innych aspektach subskrypcji podczas wieczornego spotkania z NotaBene Networking odpowiedzą: Mariusz Szałagan (ekspert rozwiązań subskrypcyjnych, partner zarządzający Grupy WeSub) oraz Robert Mikulski (doradca zarządu WeSub, partner zarządzający w Brillaw Kancelaria Radców Prawnych Mikulski & Partnerzy). Trochę historii biznesu, własnych doświadczeń ekspertów, fuck-upów i porażek, a także case study prosperującej firmy, która wdrożyła subskrypcyjny model w polskich realiach w nieoczywistej branży. Spotkanie odbędzie się w piątek 3 czerwca w godz. 18:00-20:00 w Rest.Baczewskich (al. J. Ch. Szucha 17/19, 00-582 Warszawa).
WEŹ UDZIAŁSerdecznie zapraszamy do udziału!